נתניהו: "יש ספק הולך וגבר בישראל בשאלה האם הפלשתינים מחויבים לשלום"

    דוד קורצווייל | צילום: חיים צח / לע"מ No Comments on נתניהו: "יש ספק הולך וגבר בישראל בשאלה האם הפלשתינים מחויבים לשלום"
    20:50
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on "הכל מהקב"ה": אביו של החטוף במסר מחזק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו: "ברוך שובך לירושלים ג'ון. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע שוב את הערכתי האישית ואת הערכת העם בישראל למאמציך הבלתי נלאים לקדם שלום בינינו לפלשתינים. אני יודע שאתה מחויב לשלום, אני יודע שאני מחויב לשלום אך לצערי, לאור המעשים וההתבטאויות של המנהיגים הפלשתינים, יש ספק הולך וגבר בישראל בשאלה האם הפלשתינים מחויבים לשלום.

    נתניהו אמר לקרי כי "לפני יומיים ברמאללה, הנשיא עבאס אימץ לחיקו טרוריסטים כגיבורים. זו שערורייה להלל את הרוצחים של נשים וילדים חפים מפשע כגיבורים. איך יכול הנשיא עבאס לומר שהוא ניצב כנגד הטרור כשהוא מחבק את מבצעי הטרור ומהלל אותם כגיבורים? הוא לא יכול להתייצב כנגד הטרוריסטים ולהתייצב לצד הטרוריסטים. ואני תוהה מה יחשוב פלשתיני צעיר בראותו את מנהיג העם הפלשתיני מחבק אנשים אשר ביתרו אנשים חפים מפשע, ביתרו את ראשיהם או פוצצו אותם או ריססו אותם בכדורים. מה אמור פלשתיני צעיר לחשוב על העתיד? מה הוא אמור לחשוב באשר למה שהוא צריך לעשות ביחס לישראלים ולמדינת ישראל? לכן, אין זה מפתיע שבשבועות האחרונים ישראל נמצאת תחת גל הולך וגובר של התקפות טרור. הנשיא עבאס לא מצא לנכון לגנות את ההתקפות הללו, גם אחרי שלמדנו שלפחות במקרה אחד, ואני מדגיש שזה לפחות במקרה אחד, אלה ששרתו ומשרתים בכוחות הביטחון הפלשתינים לקחו בכך חלק".

    הוא המשיך לתקוף את הרשות הפלסטינית באומרו: בששת החודשים מאז החלו שיחות השלום, ממשיכה בהסתה הבלתי פוסקת כנגד ישראל. ההסתה הפלשתינית הממשלתית היא פראית. ניתן לראות אותה באמצעי התקשורת שנשלטים על ידי הממשלה, בבתי ספר, בספרי לימוד, בגני ילדים. ניתן לראות אותה בכל חלק מהחברה הפלשתינית. כך שבמקום להכין את החברה הפלשתינית לשלום, מנהיגים פלשתינים מלמדים אותם לשנוא את ישראל. זו לא הדרך להשיג שלום. הנשיא עבאס חייב להוביל את עמו הרחק מהטרור וההסתה לקראת פיוס ושלום. העם בישראל ואני מוכנים לעשות שלום היסטורי שכזה. אך אנו צריכים שותף פלשתיני שמחויב אף הוא לעשיית השלום. השלום פרושו הפסקת ההסתה, מלחמה בטרור וגינוי הטרור. פירושו הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. פירושו עמידה בצורכי הביטחון של ישראל, ופירושו להיות מוכנים לסיים באמת את הסכסוך אחת ולתמיד. על מנת להצליח במאמצינו המשותפים, הנשיא עבאס צריך לדחות את הטרור ולאמץ את השלום. אני מקווה שהוא לא יחמיץ שוב את ההזדמנות להעניק לישראלים ופלשתינים עתיד טוב יותר.

     H Z 03 (1) H Z 06



    0 תגובות